Twój komputer z dnia na dzień przestał działać. Chwytasz za komórkę i zaczynasz szukać serwisu komputerowego. Skoro mieszkasz na Ruczaju interesuje Cię serwis na Ruczaju. W Google wpisujesz szybko “naprawa laptopów”, nawet nie dodając słów “kraków” czy “ruczaj”. Widzisz pierwsze wyniki – jedna z reklam AdWords  podaje adres punktu napraw nieopodal Twojego domu i numer telefonu do tego właśnie punktu. Świetnie, klikasz reklamę – oferta serwisu wydaje się ciekawa, ale niestety musisz wyjść z domu. Komputerem zajmiesz się później. Wieczorem masz czas, żeby odpocząć – wchodzisz na Facebooka widzisz reklamę strony serwisu, do którego miałeś zadzwonić. Reklama nie tylko wręcza Ci kod rabatowy, ale i wskazuje jak trafić do serwisu najbliższej Twojego domu – tego samego, który wcześnie zobaczyłeś w reklamie AdWords. Pakujesz komputer i jedziesz, a GPS z reklamy na Facebooku, która uruchomiła Google Maps podpowiada Ci jak najlepiej trafić na miejsce.

Brzmi ciekawie? Właśnie taką kampanię utworzyliśmy dla krakowskiej firmy posiadającej wiele punktów obsługi i sprzedaży w zakresie naprawy komputerów.

Zastosowane rozwiązania geolokalizacyjne w reklamach AdWords

  • Reklamę w wyszukiwarce Google skierowaliśmy na lokalizacje wcześniej dodane do Google Moja Firma i rozszerzyliśmy o promień kilku kilometrów wokół nich.
  • Do w/w reklam dodaliśmy rozszerzenie lokalizacji, dzięki czemu reklama nie tylko wyświetla się osobom we wskazanej lokalizacji, ale też podpowiada najbliższy punkt serwisowy wraz z jego numerem telefonu.
  • Kierowanie reklam na tak wąskie obszary geograficzne pozwoliło zastosować ogólne słowa kluczowe – nie zawierające określeń geograficznych jak “kraków” czy “nowa huta”, a zamiast nich coraz częściej używane jak “blisko”, “niedaleko”.

Zastosowane rozwiązania geolokalizacyjne w reklamach na Facebooku

  • Reklamę na Facebooku skierowaliśmy na wcześniej dodane w Menedżerze Firmy lokalizacje, co pozwoliło na wyświetlanie reklam osobom znajdującym się we właściwym miejscu – a jednocześnie pokazywać im w reklamach adresy punktów serwisu znajdujących się najbliżej nich.
  • Reklamy zostały tak ustawione, że po kliknięciu pokazywały w Google Maps jak trafić do najbliższego punktu.
  • Dzięki wykonanej uprzednio instalacji Piksela Facebooka na stronie www serwisu i utworzeniu grup odbiorców, reklamę na Facebooka skierowaliśmy prosto do osób, które już były na stronie www.

Sprawdź jak takie rozwiązanie zadziała u Ciebie!

Wykorzystane w tej kampanii typy reklamy internetowej

Reklama w wyszukiwarce

Jeśli chcesz dotrzeć do osób, które właśnie szukają usług czy produktów jak Twoje skorzystaj z tej formy. Możesz tu nadawać reklamy tekstowe poszerzone o Twoją lokalizację, numer telefonu, linki do podstron, możliwość wysłania SMS i wiele innych.

Dowiedz się więcej

Reklama w Mapach Google

Coraz więcej wyszukań odbywa się na telefonach i coraz więcej bezpośrednio w Google Maps. Dotrzyj do nich! Reklama w Mapach pozwala między innymi wskazać gdzie znajduje się Twój biznes, jak do Ciebie trafić i od razu do Ciebie zadzwonić.
Dowiedz się więcej

Reklama na Facebooku

Dzięki reklamie na Facebooku dotrzesz do osób, które jeszcze nie znają Twoich usług i jeszcze ich nie szukają. Facebook pozwala kierować reklamy do specjalnych grup jak np. znajomi Twoich fanów czy rodzice dzieci w wieku 2-6 lat.
Dowiedz się więcej

Remarketing

Reklama retargetowana pozwala dotrzeć do osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę. Reklamy takie możesz nadawać na stronach internetowych, YouTube, a nawet w wyszukiwarce. Może ona przyjąć formę banerów lub reklamy tekstowej.
Dowiedz się więcej