W tym artykule, w oparciu o dostępne źródła na stronach support.google.com, zebraliśmy wszystkie najistotniejsze zasady dotyczące prowadzenia kampanii Google Ad Grants. Możesz to potraktować jak kompendium, czy wręcz check-list.

Uprzedzając najczęstsze pytanie: Tak, możesz zlecić prowadzenie kampanii Google Ad Grants tzw. osobom trzecim, czyli np. DBD Marketing.

Zasady dla kont Ad Grants

Konta, kampanie, reklamy i słowa kluczowe w kampaniach Ad Grants różnią się od tych standardowych. Aby zachować grant, zapobiec dezaktywacji konta, należy przestrzegać listy zaleceń. Wszystkie one zostały poniżej przedstawione.

Kierowanie kampanii

  • Możesz kierować kampanie tylko na słowa kluczowe.
  • Możesz używać tylko reklam tekstowych, które wyświetlane są na stronach wyników wyszukiwania Google pod reklamami płatnymi.
  • Możesz wybrać dowolne lokalizacje odbiorców.
  • Możesz kierować swoje kampanie dowolne języki.

Budżet i stawki

  • Budżet miesięczny konta to 10,000 USD, co oznacza, że budżet dzienny wynosi 329 USD.
  • Maksymalny koszt kliknięcia (CPC) to 2.00 USD.

CPC a śledzenie konwersji

Maksymalny CPC ($2.00) może zostać zwiększony poprzez włączenie strategii “Maksymalizacja liczby konwersji”, która ustala stawki automatycznie, by pomóc uzyskać dla kampanii jak największą liczbę konwersji w ramach budżetu. Maksymalizacja liczby konwersji może zwiększyć stawki do poziomu powyżej 2,00 USD, jeśli ułatwi to osiąganie wyznaczonych celów konta.

  • Gdy Twoje konto osiągnie liczbę 500 kliknięć miesięcznie, we wszystkich kampaniach musisz włączyć Maksymalizację liczbę konwersji.
  • Na kontach tworzonych od stycznia 2018 roku oraz kontach korzystających z Maksymalizacji liczby konwersji musisz wdrożyć prawidłowe śledzenie konwersji.

Śledzenie konwersji w skrócie

  1. możesz korzystać z tagu śledzenia konwersji AdWords lub zaimportować cele z Google Analytics. Zaleca się import z GA;
  2. określ Cel;
  3. konfigurując konwersję w AdWords wybierz dostępną kategorię zgodnie z wymogami Grants.

Szczegółowe informacje znajdziesz pod tym linkiem 

Struktura kampanii

Na koncie musi się znajdować co najmniej:

  • 1 kampania
  • w niej co najmniej 2 grupy reklam
  • w każdej z grup co najmniej 2 reklamy na grupę reklam

Obowiązkowe rozszerzenia reklam

Konto, poza omówioną strukturą, musi posiadać co najmniej 2 rozszerzenia reklam z linkami do podstron.

  • Linki te dodane mogą być na poziomie konta lub na poziomie grup reklam;
  • Linki nie mogą prowadzić do strony głównej witryny.

CTR i jakość kampanii

Poza wymienionym wcześniej Wynikiem Jakości dla słów kluczowych (ponad 2), na poziomie konta musisz osiągnąć w każdym miesiącu CTR (współczynnik klikalności) co najmniej 5%.
Ryzykujesz dezaktywację konta, jeśli nie osiągniesz współczynnika CTR na poziomie 5% w ciągu dwóch następujących po sobie miesięcy.

Zasady dotyczące słów kluczowych

Zakaz stosowania pojedynczych słów kluczowych

Nie możesz stosować pojedynczych  słów kluczowych.

Wyjątki:

Słowa kluczowe związane z marką, zatwierdzone nazwy schorzeń i podstawowe słowa kluczowe określające cele działalności charytatywnej lub sformułowania związane z kontrowersyjnymi celami takiej działalności.

Lista wyjątków:

dobroczynność, darować, darowizna, NGO, NGOsy, nonprofit, nonprofits, charytatywne, bezdomny, bezdomność, MOOC, samobójstwo, dręczenie, ofiara, dręczyciel, molestujący, molestowanie, gwałt, wyzysk, uzależnienie, stygmatyzacja, nękanie, nękający, nękany, cybernękanie, aborcja, adopcja, lesbijka, gej, biseks, transseksualizm, obojnak, LGBT, LGBT+, LGBTQ, LGBTI.

Zakaz stosowania ogólnych słów kluczowych

Nie możesz stosować zbyt ogólnych słów kluczowych, które “nie oddają właściwie intencji osoby wyszukującej, np.: „darmowe filmy”, „e-booki” lub „dzisiejsze wiadomości”.

Zakaz stosowania słów kluczowych z Wynikiem Jakości 1 – 2

Słowa kluczowe o niskim wyniku jakości muszą być wstrzymywane, jako mało skuteczne.
Jeśli dane słowo kluczowe nie ma wyniku jakości – oznaczone jest wartością „-” – nie będzie ono monitorowane.