Jeśli chcesz przyznać lub odebrać dostęp do swojego konta Google Analytics innej osobie lub agencji wykonaj te cztery proste kroki.

Co się stanie, gdy przyznasz dostęp do konta Google Analytics?
W zależności od poziomu dostępu jaki przyznasz wybranej osobie/firmie do Twojego konta Google Analytics, osoba ta będzie miała możliwość używać tego konta. Będzie mogła wykonać audyt ruchu, transakcji, etc. a także tworzyć grupy remarketingowe, segmenty, łączyć konto z innymi narzędziami (np. Google AdWords).
Co będzie potrzebne?

  • Dostęp do Twojego konta Google Analytics (login, hasło do konta w Google, na którym założono to narzędzie);
  • Gmail osoby lub firmy, której chcesz przydzielić dostęp.

Przyznawanie dostępu do Google Analytics

  1. Zaloguj się do Google Analytics
  2. Przejdź do „Administracja
  3. Jeśli na Koncie masz więcej niż jedną stronę (Usługę) możesz przyznać dostęp do całego Konta, a jeśli masz tylko jedną możesz przyznać na poziomie Usługi. Zarówno w jednym jak i drugim wypadku wybierz „Zarządzanie użytkownikami
  4. W polu „Przyznaj uprawnienia dla:” wpisz adres Gmail osoby, której chcesz przyznać dostęp. Zaznacz opcję „Powiadom tego użytkownika przez e-maila”, z rozwijanej listy wybierz poziom uprawnień (w wypadku DBD Marketing wystarczą „Odczyt i analiza” oraz „Współpraca”) i kliknij „Dodaj”.

Odbieranie dostępu do Google Analytics

  1. Zaloguj się do Google Analytics
  2. Przejdź do „Administracja
  3. Wybierz „Zarządzanie użytkownikami” na odpowiednim poziomie – Konta lub Usługi (jeśli nie wiesz, na jakim poziomie użytkownik ma dostęp – sprawdź)
  4. Na liście użytkowników znajdź tego, którego chcesz usunąć i odznacz rodzaj uprawnień, jaki chcesz odebrać. Jeśli chcesz całkowicie usunąć użytkownika odznacz wszystkie i kliknij „Zapisz”. Jeśli nie może odznaczać uprawnień, a jesteś na poziomie Usługi przejdź do poziomu Konta – być może użytkownik ma dostęp na tym najwyższym poziomie.
przyznawanie dostepu do google analytics - dbd marketing

Źródło: analytics.google.com