Jeśli chcesz się reklamować w Internecie – w wyszukiwarce Google, na stronach internetowych, Gmailu, urządzeniach mobilnych, YouTube – skorzystaj np. z systemu Google AdWords. Oto podstawowe elementy, jakie powinieneś przemyśleć przygotowując się do kampanii.

Agent

Zacznij od wyboru agencji reklamowej lub certyfikowanego specjalisty. Dobry agent pomoże Ci przejść wszystkie kroki przygotowania się do kampanii.


Tak wygląda certyfikat jaki wydaje Google po zdaniu egzaminów. Poświadcza on, że dana osoba posiada kompetencje do prowadzenia kampanii AdWords.
Zwróć uwagę na datę na dole certyfikatu – pokazuje ona, kiedy ważność egzaminów wygasa.
Egzamin taki jest regularnie odnawiany przez specjalistów.
Każdy certyfikowany specjalista posiada też oficjalny profil w Google Partners. W wypadku DBD Marketing możesz go sprawdzić pod tym adresem.

Strona docelowa

Jeśli nie posiadasz strony internetowej agent być może zaoferuje Ci ją. Jeśli stronę posiadasz – sprawdzi czy nadaje się ona do kampanii AdWords.

Plan promocji

Zastanów się które produkty/usługi chcesz promować – wszystkie czy wybrane, a jeśli wybrane to które?
Czy na promowane produkty obniżysz cenę, dasz specjalną ofertę?
Postaraj się też zebrać informacje na temat swojej oferty, które przekażesz agencji. Czym się wyróżniasz od konkurencji, co zapewniasz swoim klientom, czy chcesz w reklamach stosować swój numer telefonu i jaki, jakie są ceny promowanych produktów.

Budżet

Zastanów się ile możesz przeznaczyć na prowadzenie kampanii. Dobry agent, który zapoznał się z Twoją stroną, będzie w stanie Ci pomóc określić budżet. Jego pomoc w tej kwestii jest niezbędna. Oczywiście możesz wydać na kampanię dowolną kwotę, nawet 10 zł na miesiąc, ale bywają branże, w których konkurencja jest tak duża, że za 10 zł nie uzyskasz nic.

Konto reklamowe

Dobra agencja poprawadzi Twoją kampanię reklamową na Twoim koncie Google AdWords. Dzięki temu masz możliwość podejrzeć jej pracę, ale też przekazać kampanię innej agencji.
W DBD Marketing konto Klienta zakładamy przy pierwszej kampanii, ale musisz wiedzieć, że wiele agencji prowadzi kampanie na swoich kontach. Przez to po rozwiązaniu umowy nie możesz kontynuować kampanii, nie możesz czerpać korzyści z jej długiej historii.

Integracja narzędzi

Konto Google AdWords należy połączyć z Google Analytics celem lepszej optymalizacji kampanii. W DBD Marketing zakładamy te konta i integrujemy przy pierwszej kampanii.

Na koniec
Bądź spokojny, przed Tobą z kampanii AdWords skorzystały miliony firm. I pamiętaj – Ty decydujesz o budżecie i czasie trwania kampanii. Wszystko w Twoich rękach. Powodzenia!