Masz pomysł na biznes, ale nie jesteś pewien czy ma on sens, czy wypali? Możesz sobie pomóc przeprowadzając analizę słów kluczowych za pomocą Planera słów kluczowych udostępnianego przez Google AdWords.

Po co przeprowadzać analizę słów kluczowych i na czym ona polega?

Założenie stojące za tą analizą mówi, że jeśli ludzie czegoś szukają to istnieje na to popyt. A skoro istnieje popyt na dany produkt to jego sprzedaż jest uzasadniona.

Analiza polega na zebraniu słów kluczowych powiązanych z badanym biznesem, branżą, produktami i sprawdzeniu:

  • ile zapytań na miesiąc pojawia się na nie;
  • czy istnieje na nie konkurencja w płatnych wynikach wyszukiwania, jak duża, jak wysoki jest CPC (koszt kliknięcia reklamy);
  • czy widać trendy w skali roku (warto wspomóc się Google Trends);
  • czy pojawiają się zapytania z rozszerzeniem geograficznym (np. reklama kraków)
  • z jakimi przymiotnikami pojawiają się frazy (np. darmowa reklama)

Przykład: Restauracja w Częstochowie

Zwrócił się do mnie Klient z Częstochowy, który chciał się dowiedzieć czy to dobry pomysł, by w jego mieście otworzyć restaurację. Chciał też dowiedzieć się jaką i gdzie.

Analiza słów kluczowych pokazała, że w Częstochowie najczęściej poszukiwane są pizzerie. Dodatkowe analizy pozwoliły wskazać też najlepszą dzielnicę.

Spinner to zły pomysł?

Analizę słów kluczowych należy traktować jako dodatkowe źródło wiedzy na temat rynku. Można bowiem na jej podstawie wywnioskować, że np. spinnery są złym pomysłem, gdyż nikt ich nie szukał w 2016.
Jeśli jednak chcesz oferować produkty/usługi już dostępne na rynku analiza słów kluczowych może Ci pomóc.

Narzędzia

Planer słów kluczowych dostępny jest z poziomu Google AdWords. Od niedawna działa on jednak tylko na kontach, na których prowadzone są kampanie. Jeśli jesteś zainteresowany taką analizę możesz zlecić w DBD Marketing już od 99 zł. >.